Home » Gezondheid » Vrouw zijn » 7 eenvoudige manieren om je borsten voller en steviger te maken

7 eenvoudige manieren om je borsten voller en steviger te maken

Je borsten op natuurlijke wijze vergroten

De meeste vrouwen vragen zich af of hun hangende borsten ooit weer stevig kunnen worden. Veel problemen kunnen hangende borsten veroorzaken: hormonale onevenwichtigheden, geboorte van een kind of borstvoeding, gewichtsverlies en zelfs veroudering zijn enkele van de meest voorkomende oorzaken van slappe borsten. Door slappe borsten kun je er ouder uitzien dan je bent en dit kan het zelfvertrouwen enorm beïnvloeden. Dus vandaag bespreken we enkele van de beste manieren om slappe borsten weer voller en steviger te maken.

1. Doe borstoefeningen

Regelmatig borstoefeningen doen is de beste manier om hangende borsten na gewichtsverlies tegen te gaan. Wanneer je sterk vermagerd bent kan bodycontourende plastische chirurgie (Body contouring / Lichaamscontouring) helpen om de overtollige huid weer strakker te maken. Echter, in het geval van slappe borsten veroorzaakt door normale veroudering of zwangerschap en borstvoeding, kunnen oefeningen tot op zekere hoogte helpen.  Lees hier welke work-outs dit zijn.

2. Massage

Masseer je borsten 3 keer per week om slappe borsten na gewichtsverlies of geboorte van een kind weer voller te krijgen. Je kunt een zelfmassage uitvoeren met olijfolie of een massage-lotion. Masseren helpt de borstspieren versterken en verstevigt ook de huid door de elasticiteit en textuur te verbeteren. Als je niet in staat bent om zelf te masseren, zoek dan professionele hulp. Masseer altijd in zachte cirkelbeweging naar boven en naar het hoofd toe. Hier zijn enkele stappen: houd je borsten vast. Draai nu de borsten in cirkelvormige rotaties naar binnen en naar buiten. Voer 300 rotaties op deze manier uit, minstens 2 keer per dag om de spieren van de borsten te verstevigen. Binnenkort meer hierover in een nieuwe blog.

3. Draag een goed passende bh

Draag een goed passende bh. Vergeet niet je borsten jaarlijks bij een goede lingeriezaak te laten opmeten zodat je de juiste bh-maat kunt kiezen. Het is bekend dat meer dan 70% van de vrouwen de verkeerde bh-maat draagt. Een beha in de juiste maat kan de vorm van je borsten behouden en zelfs je houding verbeteren. Zorg ervoor dat de cup goed vult - als dat niet zo is, moet je een grotere cup in dezelfde maat(omvang) kopen. Koop als je sport een stevige sport-bh. In het dagelijks leven dragen we een bh om onze borsten te ondersteunen. Bij het sporten is er net wat extra ondersteuning nodig en daar is de sport-bh voor ontworpen.

4. Drink veel water

Je denkt het misschien niet, maar dit is een gemakkelijke manier om de elasticiteit van de huid te verbeteren en verzakte huid op het gezicht, de borsten en elders op het lichaam te voorkomen.

5. Neem een ​​multivitamine

Het is bewezen dat een dagelijkse multivitamine de lengte van telomeren vergroot. Telomeren zijn delen van ons DNA die krimpen naarmate we ouder worden. Dus hoe langer de telomeren, hoe jonger ons uiterlijk zou zijn. Dus neem een ​​multivitamine- en multimineraal supplement om de lengte van telomeren te behouden en de elasticiteit en stevigheid van de huid te verbeteren. Vitamine E is vooral essentieel voor de gezondheid van de borst. Deze antioxidant verbetert de elasticiteit van de huid en kan ook helpen bij pijn in de borst en pijn in verband met de menopauze, PMS enz. Omega 3 essentiële vetzuren zijn ook erg belangrijk. Neem een ​​supplement voor omega 3 of je kunt lijnzaad en walnoten eten om de aanbevolen hoeveelheid te krijgen. Je kunt ook teunisbloemolie nemen, een bekend kruidengeneesmiddel voor de gezondheid van de borst.

6. Vermijd nicotine en alcohol

Zowel de inname van sigaretten en alcohol kan het oude uiterlijk van je lichaam zelfs verhogen. Hoewel ze mogelijk niet direct je borsten laten zakken, kunnen beide ernstige uitdroging veroorzaken en een doffe en uitgedroogde blik op de huid geven. Vrouwen die roken, vertonen ook een grotere kans op tekenen van vroegtijdige veroudering dan vrouwen die dat niet doen.

7. Ga rechtop zitten en loop recht

Zuig je maag naar binnen, strek je rug, sta rechtop en ga nog rechter zitten. Je houding speelt een belangrijke rol bij het afzakken van je borsten. Als je de gewoonte hebt om voor je computer of op je bed te liggen, is het tijd om van deze gewoonte af te komen. Wanneer je schouders de hele tijd gebogen zijn, worden je borstspieren slapper, waardoor je borsten gaan hangen. Loop tijdens het lopen ook met je schouders naar achteren. Hierdoor zien je borsten er groter uit en worden hangende borsten voorkomen.

Als deze 7 eenvoudige manieren om borsten stevig te maken niet helpen, kun je mogelijk chirurgische opties zoals borstvergroting of borstlift-chirurgie overwegen. Deze opties, hoewel duur en pijnlijk, geven je gegarandeerde resultaten.


Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.

Reactie plaatsen


«   »