Home » Gezond Eten » Superfoods » 14 superfruits die je gezondheid kunnen verbeteren

14 superfruits die je gezondheid kunnen verbeteren

Superfruits, maar dan met een zakje erom

Je hebt gehoord van superfoods, maar heb je wel eens van het woord superfruits gehoord? Hier is het overzicht van de beste bessen en vruchten om te eten voor een boost van antioxidanten en andere gezonde ingrediënten. Om nog maar te zwijgen van een traktatie voor je zoete ...

Fruit bevat een verscheidenheid aan vitamines en voedingsstoffen die noodzakelijk zijn voor het behoud van de algehele gezondheid.

Er bestaat een grote hoeveelheid aan voedsel met superkrachten, maar alleen een paar daarvan mag je 'superfruit' noemen. Fruit bevat een verscheidenheid aan vitamines en voedingsstoffen die nodig zijn voor het behoud van de algehele gezondheid.

Fruit is niet alleen goed voor je, maar ze zijn ook de perfecte snack voor onderweg. Snel de deur uit? Pak een appel. Het hebben van moeite met concentreren op het werk? Trakteer je op een paar aardbeien.

Geniet van elk stuk terwijl je in een van deze sappige superfruits bijt; onthoudt dat ze niet alleen goed smaken, maar ook gezond zijn.

Bosbessen

Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat bosbessen het geheugen en de concentratie helpen verbeteren. Ze bevatten antioxidanten die de bloedtoevoer naar je hersenen stimuleren. Het eten ervan is ook in verband gebracht met een verlaagde bloeddruk, preventie van hartziekten en minder spierschade.

Citroenen

Drink citroenwater om je metabolisme te stimuleren, voorkom een ​​opgeblazen gevoel en bouw een gezond immuunsysteem op. Het houdt je gehydrateerd en helpt je lichaam afvalstoffen te verwijderen, terwijl het helpt in het spijsverteringsstelsel van het lichaam. Citroenen helpen ook om je lichaam te ontgiften, je huid te verjongen, je humeur te verbeteren, je lever te reinigen en het helpt om de druk op je hart te verlichten.

Appels

Appels zijn een prebiotisch fruit; ze bevatten polyfenolen en prebiotische pectine, die de spijsvertering verbetert. Ze zijn ook een goede eetlustremmer. Studies hebben aangetoond dat appels de honger verminderen omdat ze rijk aan vezels zijn en helpen om je bloedsuikerspiegel in balans te houden. Hierdoor voel je je langer vol, waardoor je niet gaat snacken van ongezond voedsel.

Grapefruits

Gezonde mensen hebben dit fruit altijd in hun keuken en we kunnen absoluut zien waarom. Grapefruits hebben vele voordelen voor de gezondheid, zoals het helpen van de huid, het verbeteren van de spijsvertering, het stimuleren van de stofwisseling, het verbeteren van de gezondheid van het hart en het bestrijden van tandvleesaandoeningen, om er maar een paar te noemen.

Acai bessen

Açai-bessen staan ​​bekend als een van 's werelds gezondste bessen. Ze zijn rijk aan antioxidanten en hebben helende, energiebevorderende en immuun bevorderende eigenschappen. Ze staan ​​erom bekend dat ze de gezondheid van het hart helpen verbeteren, helpen bij het afvallen, helpen bij de spijsvertering en hebben anti-agingeffecten.

Mango's

Één hap in deze sappige vrucht zal ervoor zorgen dat je meer wilt. Mango's zijn niet alleen heerlijk, maar ze zijn ook echt gezond. Onderzoek heeft aangetoond dat de antioxidanten in mango kunnen helpen beschermen tegen bepaalde kankers. Ze helpen ook de gezondheid van de ogen te verbeteren, het immuunsysteem te stimuleren, acne te verwijderen en het cholesterol te verlagen.

Bananen

Bananen hebben veel gezondheidsbevorderende krachten. Ze bevatten veel magnesium en kalium, die beide je bloedvaten ontspannen, wat op zijn beurt migraine voorkomt. Ze helpen ook de immuunfunctie te verbeteren, je humeur te verbeteren en de bloeddruk te verlagen.

Druiven

Druiven bevatten veel antioxidanten en vitamine C, waardoor ze een natuurlijke booster voor het immuunsysteem zijn. Studies hebben aangetoond dat een toenemende consumptie van druiven het risico op zwaarlijvigheid en algehele mortaliteit vermindert. Ze worden ook geassocieerd met het voorkomen van bepaalde soorten kanker, het verminderen van het risico op hartaandoeningen en het verlichten van allergiesymptomen.

Watermeloen

Als je probeert af te vallen, begin dan met het eten van watermeloen. Consumeren is een van de beste manieren om je lichaam te hydrateren; het bestaat namelijk voor ongeveer 92 procent uit water. Watermeloen heeft veel lycopeen, een krachtige antioxidant waarvan bekend is dat het celbeschadiging voorkomt. Het bevat ook veel calcium, vitamine Cmagnesium en kalium.

Aardbeien

Niet alleen zijn aardbeien sappig en lekker, maar ze zitten boordevol vitaminen, mineralen en antioxidanten. Van aardbeien is bewezen dat ze de immuniteit verhogen, degezondheid van het oog verbeteren, de bloeddruk regelen, rimpels bestrijden, ontstekingen verminderen. Dompel ze in donkere chocolade voor een gezonde traktatie.

Sinaasappels

Deze verrukkelijke vrucht zit vol vitamine C, waarvan is aangetoond dat het gezichtsvermogen verbetert. Sinaasappels bevatten ook meer dan 170 verschillende fytochemicaliën en meer dan 60 flavonoïden, waarvan velen hebben aangetoond dat ze ontstekingsremmende eigenschappen en sterke antioxiderende effecten hebben.

Ananas

Ananassen staan ​​algemeen bekend om hun gehalte aan vitaminen, mineralen en antioxidanten. Wat veel mensen echter niet weten, is dat het eten ervan uw huid ten goede komtHet is bekend dat ze je huid gehydrateerd houden en voorkomen dat rimpels en fijne lijntjes ontstaan. Ananas bevat ook bromelaïne, een samenstelling van enzymen die helpen de zwelling van de huid te verminderen. Je kunt het rechtstreeks op je huid aanbrengen of dagelijks eten.

Kersen

Kersen zijn geweldige bronnen van vitamines; een van de meest kritische is melatonine. Neem een kopje kersen een uur voor het slapengaan voor een betere nachtrust. Ze hebben ook ontstekingsremmende eigenschappen, die helpen bij het reguleren van ontstekingen en die tegelijkertijd helpen om het cholesterolgehalte te verlagen.

Kiwi

Kiwi's zitten boordevol vitamine C, waarvan is aangetoond dat het de ernst van bepaalde aandoeningen zoals astma, reumatoïde artritis en osteoartritis vermindert. Het eten van een paar kiwi's per dag kan helpen om je goede cholesterol te verbeteren, het risico op hartziekten te verlagen en bescherming tegen maculaire degeneratie te bieden.

Tips

Hier zijn een paar tips voor het toevoegen van meer superfruit aan je maaltijden:

  • Behalve ze uit de hand te eten, meng ze door ontbijtgranen, salades of yoghurt; in een smoothie.

  • Vergeet niet dat gedroogde en bevroren vruchten het hele jaar door verkrijgbaar zijn — je kunt zelfs je eigen fruit in het seizoen invriezen — en deze vormen een mooie aanvulling op bijvoorbeeld muffins of pannenkoeken.

  • Nog gemakkelijker zijn de uitstekende drankmengsels en gedroogde poeders met de geweldige smaak en voordelen van superfruit.

Iedereen in voor een fruitsalade?

 


Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.

Reactie plaatsen


 »